Camilla träningen

Tränade för Camilla idag. Körde på Vit outfit idag och Kyklop var supersnygg. När jag kom till stallet idag stod han och sov. Var inte alls lika pepp på att komma och hälsa som han brukar och man märkte att han var allmänt trött redan innan ridningen.

Träningen sen gick bra. Tränade mycket avslappnat, mjukgörande, även en del enkla byten som är det stora jobbet just nu.... blir de snyggare kan vi snart gå uppoch tävla Msv men de måste sitta och för det måste Kyklop bli starkare i kroppen först.
Idag var han dock inte den enklaste hästen att rida. Han såg snygg ut, gick i stadig form och var allmänt fin men kännslan var inte helt 100%. Jag tycker bättre om han när halva passet går KATASTROF för att sedan kännas kanon än när det som nu såg bra ut men kännslan var bara 80%. Såå jobbigt är det när man vet att han kan såå mycket bättre men att han inte anstränger sig sitt yttersta utan låter mig arbeta för han också. Jag få rida såå mycket mer än vad jag behöver och han arbetar för lite, även på de enklaste rörelserna. Detta ska vi försöka bli av med genom att rida i skogen lite innan tävlingen och sedan även variera ridpasset mer så att han inte tröttnar på att vara på banan utan får tillbaka den där.... "oj vad roligt" kännslan.

Har då inte bestämmt mig för hur jag för imogon... jag skulle vilja känna igenom han i dressyren imorgon med men om han är trött på den känns det taskigt utan det kanske blir dressyr på äng istället. Vi får se vad jag bestämmer mig för....

Puss Louise



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0