Dagens ridpass

Idag började jag med att rida Kyklop. Han uppförde sig jättebra, och försökte, var mjuk och var jätteduktig.
tränade mycket på medellinjen men det som inte fungerade var slutan i höger varv. hoppas att Camilla ska hjälpa oss att få koll på allt imorgon. Det är sista träningen innan tävlingen på fredag. :D

Red sedan Elli efteråt. hon uppförde sig bra och jag tror att hon och jag börjar hitta varandra mer och mer då jag red henne en stund igår med.
Red MYCKET mjukgörande på hénne så hon ska bli mjuk i hela kroppen då hon nu är lite spänd och lutar huvudet på sned istället för att ställa igenom i ganaschen.
Red även lite förvänd gallopp och det klarade hon. Märke dock att hon tyckte att det var jobbigt för att hon ville gärna byta men det gick bra.
Det stod även två sockerbitar på banan som vi skuttade över och hon hoppade av minst ett galloppsprång tidigt i början och var jätteglad över att hoppa. Det var nog ett tag sen sisst. Det klarade vi även av gallant med sen.

Hoppas på att även kunna starta Elli något innan mitt ponnyår har tagit slut. :D

Carro hoppade även upp i slutet av ridpasset och kände på henne. Så hon vet hur det ska kännas när hon är igenomriden.

Carro tog en massa kort men igen av dem gör henne rättvis då de är tagna i fel stud allihoppa så det är när hon har ett ben i marken eller är i luften = INGET SNYGGT!!

Bjuder därför på en bild på Kyklop i sin nya grimma. Jättesnygg blev han. Ska även ha rosa hos Camilla imorgon. Kommer bli KANON!



Puss Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0