Dagens tävling

Idag var jag iväg och tävlade på öland på Aledals ridcenter.

dagen började väldigt tidigt och det var tur att jag var ute i god tid. Något som jag inte berättade igår var att Kyklop hade en halv tappsko när jag kom till stallet igår. På halva sidan av skon hade all söm ramlat av då han har klivit på skon. ringde då i panik till  hovslagaren så det slutade med att min hovslagare kom till tävlingsplatsen och slog i lite mer söm så att skon satt fast igen. Ganska stor förvådning bland funktionärerna när han kom och började sko kyklop........ IMPONERANDE att han kom kl 7 på hans dotters födelsedag. :D :D

På uppvärmningen kändes Kyklop bra. Han var lite stel med det ösregnade och det var typ 10 pers i ridhuset. Både folk som red och som ledde hästarna inför en senare klass under dagen.

Själva tävlingsritten gick bra..... Inridningen blev lite på dubbla spår men det var förväntat, den ökade traven blev typ spring och var så spänd du kan :P, Sen sabbade vi ryggningen HELT. Han backade snyggt men sedan gjorde han en sorts av capriole.... men en miss gör väl inget. :P

Däremot gjorde han ursnygga skänkelvikningar, Toppenbra skritt och bra gallopp så det vägde upp missarna så vi fick 60%. Dommaren låg riktigt lågt för dagen och 60% är bara godkänt men den som vann fick 66%, 2:an 64% och trean 62% Jag kom då på 4:de plats och jag är dunder nöjd :D :D


Det var min och Kyklops första LA:4, första regionala, och för en granprix dommare.

Vi är bääst!!


Puss Louise

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad kul att det gick så bra! :D

2011-08-12 @ 22:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0