God morgon, god morgon

Goood morgon!!
Jag vaknade halv 5 av mig själv idag :O Kan bara tilllägga att jag vanligtvis är sjukt morgontrött men inte idag inte. Sitter nu vid köksbordet, tittar ut genom fönstret och ser att det kommer bli en underbar dag, meeen jag ska jobba.

Det blev dock inte att vi städade transporten igår såå det kanske görs idag istället. Bättra på bännan samtidigt som Carro slavar låter ju inte helt fel. :P

Kom på att jag visst har glömt berätta hur träningen gick igår. :O
Den gick bra. Dock var han lite stel i kroppen så typ hela passet gick ut på att han skulle höja ryggen, sänka nacken och böja på bakbenen. Kyklop har så grymt fin bakbensrörelse men han är lite lat..... är han inte tvungen att ¨röra sig rätt så anstränger han sig inte i onödan. Onödan för han innebär innan jag har sagt till 200 gånger att det är så man ska göra och ligger på och tjatar typ hela tiden. Sen när det väl klickar.... att jag visst menar att han ska stoppa in bakbenen gör han det perfekt. När detta inträffar går han samtidigt i JÄTTEFIN form då det är typ omöjligt att gå bakomlod om bakbenen är rätt placerade.

Kom sedan också på att vi inte kan gå rakt på medellinjen i form i galloppen. Det gör att gallop-halt-hälsning blir ganska jätte svårt. Men är han väl bra från början kommer det också gå bra.


Carro tog lite bilder igår med men denna gång har man tur om man ser att det är en häst på bilderna...... ännumer tur har man på den enda bilden där man ser både mig och Kyklop ser om han går i form över huvudtaget...... kvaliten är inte fööör bra det vill säga.
Så några bilder från detta ridpass får ni inte se. :P

Puss Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0