knoppar

Knoppar inför tävling är otroligt vicktigt. Jag är en sådan person som gärna går upp 30 minuter tidigare för att knoppa på morgonen än att knoppa på kvällen innan.
Jag har varit i stallet kl halv 4 på morgonen och knoppat..... var trött men var lätt snyggast på tävlingsplatsen.

Om jag knoppar på kvällen så ligger han endå bara ned på dem och förstör så man måste göra om dem på morgonen.



mina att knoppa regler :

* endast använda ett gummiband

* Ojämt antal knoppar betyder tur

* Knoppa alltid samma dag 

*Knoppa när manen är blöt

* tjock, liite längre man ger mer köttbulleliknande knoppar

  V.S

Jämför så ser ni att kyklops man är MYCKET trockare och längre än Ellies hoppman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0