Dagen

Idag var vi hos hovslagaren med Kyklop. han uppförde sig såå bra och jag var så stolt över honom.

Sen red jag nä jag kom hem. Första gången på en vecka ungefär......kyklop var snäll... han var dock inte så arbetsvillig som jag ville och han var lite stel. Ska försöka rida ut någon dag framöver men ska först få honom mjuk igen.

Jobbade mycket i skritt för att få honom mjuk och eftergiven. I låg och djup form mestadels av tiden.

Det var inte lätt att rida idag, då ALLA paddockarna var som lerpölar och i ridhuset var det hårt. Det slutade med att jag red ute i den stora paddocken nackdelen var att Kyklops fokus låg på att inte kliva i någon vattenpöl istället för att arbeta. Men man kan ju inte förvänta sig för mycket.... han har ju vilat sen i fredags.



Grymt tävlingssugen nu........ snart såå kanske :P

//Louise

Kommentarer
Postat av: Yohanna

SV: Tack för din röst, en länkning kommer! :D



Allt bra?

2011-07-18 @ 21:37:33
URL: http://fireflybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0