dagens ridpass

Dagen började bra men slutade misslyckat. Jag har länge kännt att jag är tvungen att ställa lite halvhöga krav under ridningen ett tag för att det ska gå bra. Jag kräver alltså inte mer än att han ska prestera på 3:ans växel, när jag då idag tröttnde på att jag vet att han kan så mycket bättre och begärde att han ska försöka i växel 5 eller kanske även bara växel 4 såå blir han JÄTTESUR och sänker sig själv till 1:an och bara surar. 
              

                             Detta hände idag, när jag ställde lite högre krav... bara lite, att han skulle vara lösgjord och igenom i kroppen såå preotesterar totalt. Han vägrar röra sig frammåt, stegrar, bockar, stutsar, trycker in mig i staketet, och är allmänt jobbig.
Jag blir bara såå allmänt trött på han inte är villig att anstränga sig liite till utan surar till om han är tvungen att göra mer än det han är bekväm med.


Funderar på att testa att rida han på ett tvådelat eggbett då jag rider på ett tredelat nu.... får se om det gör att han släpper lite till så kanske det blir lite lättare då.

tror jag ska låta han vila imorgon då jag inte orkar bråka en dag till nu.... utan låta han vila imorgon och sen rida igenom han på fredag.... eller rida ut imorgon och sen vila han på lördag..... inte bestämmt mig än :P

Det kommer lite bilder senare ska bara lägga in dem  på datorn......men vi hade lite cavalletti som vi red över i början.... tills jag bestämmde mig för att sluta mesrida. Men jag kommere visa lite bilder på det sen....




Puss Louise

Kommentarer
Postat av: Matilda

Lottar ut valfritt iphoneskal i bloggen! Kolla in, www.matildas.blogg.se :)

2011-07-21 @ 02:27:28
URL: http://matildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0