Dagens ridpass

Åkte upp till stallet tidigt idag med.... men jag lät hästarna ta lite sovmorgon så kom kl 9 :P

Dagens ridpass blev det första med bett på ett tag. Red på ett 2delat eggbett med fastaringar. Rider ivanliga fall på ett 3delat eggbett med fastaringar.... men tandläkaren gav mig rådet att byta bett nu ibörjan såå han fattar att bett inte längre gör ont.

han uppförde sig iallafall bra... det tog ca 20 min innan han fattade riktigt att det visst ínte gör ont och redigt söög tag i bettet såå som jag vill att han ska. Annars bara kollade jag av att han gjorde allt jag ville, var loss ialla sidor/överallt och försökte. Idag fungerade även de förvända slutorna som de ska. Duktig hääst jag har!



//Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0