Fundering ....

En sak jag har tänkt på är hur lite dressyrhästar som är skäckar. Hur ofta är det man ser en häst på granprix nivå eller ens msv nivå som är en skäck.... typ aldrig!


Jag har lite olika hypoteser angående detta....

¨                        
                              1. Det finns igentligen INGA skäckar..... det är bara ett påhitt av hoppsryttarna                 
                             
                              2. Dommare anser att de är fula så de får sämre poäng. 

                              3. De är bara inte bra nog för att visa sig ute bland andra hästar.

Själv tror jag på den sista teorin..... :P



//Louise


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror inte man kommit så långt i avlingen än att de har rätt kropp för det. De flesta storhäst skäckar jag ahr sätt är inte så fint byggda, såklart finns det ju. Men inte lika många. Lite isabell hade jag gärna sett också :D

2011-07-17 @ 18:08:26
Postat av: Maya

Jag älskar skäckar! SJälv har jag en herre som har tävlat 130 som 7 åring och vunnit, skäckar kan! Kika in på min blogg och lämna en kommentar om du har lust för det :)

2011-11-09 @ 21:43:39
URL: http://hoppryttareinorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0