Kelly <3

här kommer lite av min och kellys "berättelse" elr vad man ska säga.  Hoppas ni orkar läsa ;)


det börgade när jag fick kelly på ett ridläger,jag älskade henne men visste att hon redan hade en fodervärd.
sista dagen på lägret fick jag veta att hennes fodervärd skulle byta häst och att kelly var ledig!:))
jag åkte hem och shatade (stav:P) och sen gav dom sig om att jag skulle iaf få hoppträna ed henne.
jag ramlade av varge gång och jag menar det! hon bara stannade och stannade,men jag älskade henne endån.
när jag fyllde år (27 augusti) fick jag en tavla på kelly där det stog grattis!då fick jag typ ett sånt dära pirr i magen och jag fattade ditekt att hon var min! nästa dag åkte vi dit och jag fick en dressyr lektion av Louise,det gick jätte dåligt!hon gick inte ens i form i skritten,vilket hon gjorde på hoppträningarna i vanliga fall.
sen ramlade jag av lite till på varge hoppträning..
vi startade en lokal hemma på sommaren/hösten och det gick inte alls!
vi startade bara ld -10cm vilket är 50 cm!:O
hon stannade och jag ramlade av:p sen startade vi om och då stannade hon bara en gång XD
sen efter jullovet ungefär vände allt. Hon hoppade galant 75cm (vilket jag tyckte var högt!:P)
och vi startade en till lokal på udden. det gick bajs också..
då i ld stannade hon på sista hindret och i lc vägrade hon ut sig.
jag var jätte arg på mig själv och ville alldrig mer tävla,men det gjorde jag endå.
vi under dom lokal tävlingar vi har hunnit starta har det bara skänns bra två gånger,den ena var i nybro,jag skulle bara starta en ld och hon blev felfri,det känder awesom så vi efter anmälde  oss i lc med vilket vi också blev felfria i!
sen tävlade vi lite till och det gick så dåligt!hon gedde liksom upp på något sått. jag red ut ur ridhuset med tårar i ögonen.
på dom senaste hoppträningar har vi hoppat galant men nästan alldrig några stopp! vi hoppar 80-85 och enstaka hinder på 90. vissa kanske tycker att det är lågt men jag tycker det är lagom för mig och kelly! ibland kanske man har lusst att hoppa högre men man blir mycket bättre ju lägre man hoppar liksom,elrt så tänker jag iaf.
på den senaste lokal tävlingen blev vi felfria i ld och vi skulle kommit tvåa i lc,om jag inte hade ridit fel :S hon hoppade som en gud och svängde alla knas svängar jag styrde på!
jag är så stolt över henne och vill ha henne mycket längre,men jag tror inte det går så länge till.. jag är nämligen alldeles för lång för henne nu,så det är dags att liksom ta en större ponny.. :(
men aja nu har ni som orkat läsa hört lite om min och kellys historia,skrev inte precis allt för då skulle jag varit tvungen att sitta här i hundra år:P












kommer fler bilder i ett annat inlägg!:))

//

carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0