Storhäst=seriös ridning

Jag hör alla säga att ponnytiden är den roliaste tiden. Att när man kommer upp på storhäst blir "tvingad" till att rida mer seriöst och att endast de som ska fortsätta rida i framtiden köper storhäst så att det MÅSTE vara seriöst.

jag tror oxkså att det är så att när ryttarna växer upp blir de mer mogna, och då försvinner det som man förknippade ponnytiden med.

Jag har ALDRIG haft en egen ponny men jag tycker inte att jag är en tråkig storhästryttare endå. Jag tror på att en häst är lyckligast om den får "leka" lite nu och då. Att Galloppera på en äng, hoppa, rejsa i skogen, eller bara ha det kul med kompisar!

Detta är något som jag är noga med att göra med Kyklop.... inte speciellt jätte ofta men tillrekligt ofta såå att det är jätteroligt, och att man får tillbaka energin och viljan i det dagliga arbetet.

Såå för mig är det stor häst=seriös ryttare


//Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0