Camilla träningen

Camillaträningen igår gick PERFEKT!! :D :D

Häästen var på toppenhumör, han sammarbetade och allt var jättekul :D

Jag värmde först upp Kyklop och redan i uppvärmningen var han sammarbetsvilligare än vanligt. Camilla hoppade upp och red en massa samlingar i galoppen och red igenom att han var tvungen att arbeta rätt med ryggen.
En aning bakom lodplan gick han men med fin bakbensaktivitet.

Hon red sen lite travökningar och även de lossade efter ett par försök.

Jag fick hoppa upp igen och jag red MYCKET bättre än vad jag brukar, med lagom mycket hjälper och med en mjuk och följsam hand. (Bättre än vanligt betyder inte att jag brukar rida dåligt :P)
Red lite galopp - skritt och tvärtom och i det ena varvet kom jag på hur viktigt det va attfå igenom även det där lilla sista. Och i det andra varvet hade jag förstått och fick till det perfekt. Kyklop trampade långt under sig, perfekt i formen, böjde och satt på bakbenen i en ganska ordentlig samling. Det var en TOPPENKÄNNSLA.

Efter det galopperade vi inte mer utom kände lite på mellantraven. Kyklop börjar förstå att han har ennu en växel att lägga i och han börjar få till ett antal steg som är Dunderfiina.

En bra träning var det och både jag och Camilla är jättestolta över hans framsteg.



MYCKET BÄTTRE GÅR HAN NU <3 <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0