Nina träningen

Nina träningen i lördags gick KANON!!

Hästen var precis sådär att alla problem syns men det går att arbeta med honom utan att man blir galen. Först red jag honom.... visade honom i alla gångarter då nina inte har sett honom på lääänge. berättade även vad jag anser är problemen jag vill träna på vilket är formen, kontakten, och mellan/ökadgångarterna. Fick även visa lite sådana och sen bad hon om att får rida.

Hon kom ner och hoppade upp på kyklop. Det är Nina som tipsade Camilla om Kyklop så hon tränade honom för läänge sen men jag fick komentaren   -jag har aldrig ridit kyklop..... han var ju inte så mycket riden innan du köpte han.... i dressyr altså. En sådan komentar tillsammans med komentaren -Vad fiin han är och vad fint ni två passar ihop. de värmer. :D

Nina kände iallafall en massa på honom sen började hon med mellantraven. Camilla som var med och kollade under hela tiden stod och hjälpte till och Nina berättade hur vi bör göra för att det ska bli så bra som möjligt.

Det märktes att kyklop inte fattar hur man gör i mellantraven då Nina fick jobba ordentligt för att han skulle länga och inte bara springa fortare. i slutet längde han perfekt (i typ 3 steg sen orkade han inte mer...... men perfekt var det)

Hon red lite ökad gallop/ samlad gallop och gallop-skritt med och I slutet fick jag testa samma saker så jag själv kan träna det hemma.
Det är endå skönt att Camilla var med hela tiden så att hon vet hur vi ska göra på träningarna framöver.

En rolig och givande träning var det iallafall :D




Puss Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0