Sadeltvång

Som jag har nämt innan så har kyklop sadeltvång. Det innebär att han får lite panik när man sadlar, och anledningen är troligtvis för att han inte ser på vänsterögat.

men när man sadlar hemma så kan han ibland kasta sig bakåt när jag har spänt sadelgjorden men det är inte för ofta då jag vet ungefär hur jag ska förebygga det. På tävling däremot vet jag inte riktigt hur jag ska göra, utom jag går länge med han så han är avslappnad innan och sen sadlar vi. De senaste gångerna har han kastat sig bakåt men han har inte stegrat och vägrat röra sig frammåt som han har vissa gånger.

Detta tycker jag är ett ENORMT problem då han blir farlig på tävlingsplatsen då han inte ser men kastar sig endå och kan då kasta sig på bilar.

Om någon har ett bra tips.... så tar jag GÄRNA emot dem....



Puss Louise

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sadla från högersidan? :))

2011-10-08 @ 12:29:48
Postat av: Mikaela

eller sadla innan du åker så får han stå med sadel i transporten, vet många inom körvärlden som selar innan dom åker på tävling

2011-10-10 @ 19:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0