Tävlingen

Tävlingen igår kan beskriva som blandad. Häästen var grymtduktig!! Gick perfekt, fint stöd och var inte ens nervös <3

Dock tyckte ingen av dommarna likadant.....

*Begav oss till stallet ca kl  7 på morgonen, knoppade (jaa jag knoppar ALLTID samma dag!) packade, sen åkte. Detta tar för mig ca en timma.

*Kom fram till udden, startanmälde, lastade ur Kyklop och ställde han i boxen som vi hade. Där fick han stå, och kolla läget lite (han slappnar av mycket bättre då) Medans jag pratade lite med de andra som hade boxarna brevid.

*Började rida fram ca 40 min innan start.

*Han släppte kontakten lite och var ganska svår då han inte ville som jag, själva klassen gick bra. Ingen toppen kännsla då han blev lite kort men endå bra! Det var en Lb:3 och thomas dömde så våra 66% fick man vara nöjd med. Dock var kännslan iallafall 68%. Detta räckte till en 3:e plats. :D


Gammal bild

*Lååång väntan blev det sedan då min första start var 11:04 och den andra var 17:40. Men jag kollade och hejjade när 2 av lagkompisarna red och en massa mer hände.

*Min andra klass gick KANON!! Han var jätte på, bara njöt av att få visa upp sig, och tyckte att det var jätte roligt. Alla kom fram efteråt och sa att jag skulle vinna :D Dock tyckte inte dommaren det då vi endast fick 63% :O :O :O :O

*Jag blev första utanför placering och det är väl helt okej men surt när en bra kännsla inte ska räcka för placering då han aldrig har känts så bra innan... Jaja jag är nöjd iallafall.

LAGET VANN!!!!

Vi låg på en 3:e plats innan och det hade inte räckt till en finalplats så vi visste att vi var tvungna att gå in och vinna för att få åka på finalen. och gissa Vi VANN!!! så nu väntar finalen i div II i Tingsryd!

Det kommer troligtvis vara samma lag vilket är roligt :D


I laget red Moa med Mariboo Junior, Jag och Kyklop, Angelika och Ray of light och Mari och Demon. Jag, moa och Angelika red i div III laget förra året och vann då.... har tänkt göra samma sak med div II nu :P

Puss Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0