Träning

Ska och träna för Camilla idag. Ska känna igenom allt och hjälpa mig såå jag blir säker på vad det är jag ska träna själv hemma eftersom kontakten bara är en kännsla. Den måste fastna så jag inte rider fel.

Tänkte bara göra en sak som jag tycker att alla ryttare borde kunna göra. Lista saker jag vill ändra på i min ridning.

1. Min sitts.
Jag har en tendens till att luta mig fööör långt bakåt och att få lite anksjärt.

Här ser man att jag lutar mig tillbaka liite långt. Ibland blir det mer och i travökningarna är det mycket mer.

2. Ha ett fast grepp om tyglarna och inte släppa efter hela tiden så de tilslut blir föör långa.



3. Slappna av mer i knäna så att jag inte spänner benen och på så sätt håller igen Hästen.
SLAPPNA AV ÄR VIKTIGT!!

Puss Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0