mitt år 2011

i börgan red jag kelly,det hade börgat gå lite bättre och hon hoppade faktist över iaf nästan alla hinder !
vi startade annas cup och det snöade hur mycket som hällst.. :p jag tror om jag inte minns fel att jag startade Ld Lc och det gick skit dåligt..! ;o i Ld vägrade hon flera gånger och jag startade om då blev hon felfri och sen i Lc blev vi ute haha ..

 haha gud...


 jag red som en skit.. :p


sen ville jag inte tävla mer .. det kändes helt hopplöst fast mina stall kamrater (haha xD) peppade mig till tusen (haha dom sa att jag bara löjlade mig hah) så jag åkte ut igen och tävlade efter ett tag.Kommer inte ihåg vart jag tävlade sen.. :c sen tränade vi sten hårt och så åkte vi ut igen ! vi åkte till nybro och där gick det väldigt bra ! :D

sedan tränade vi ochg tävlade lite till och i slutet var jag väldigt lång på kelly dock,.. :c men vi klarade iaf att hoppa banor på Lb/ La (det kunde ni aldrig tro va?) ne. det kunde inte jag heller någonsin föreställt mig sommaren 2010 för det var min första lokal tävling och jag ramla av på 4e hindret i 50 cm!!! :o


min stjärna!

















till sommarlovet red jag min älskade för sista gången.. red dressyr/markarbete och det var väldiigt sorgligt.! den ponnyn alltså! lärt mig så mycket,gett mig självförtroende,myst,varit arg c:

sen gick sommarlovet vi letade häst läänge och intensivt! planerade att åka och kolla på massvis med hästar ,,fast vissa blev aldrig av xD

camilla (Louise tränare ) rekomenderade ett dressyr sto som tränade för henne som var till salu,först blev jag lite njaaaa... sen blev jag bara pepp liksom :D när vi kom till stallet var jag skit nervös! jag skakade i hela kroppen typ och sen säg vi henne! världens vakraste häst c: !!

 (suddigt!!1 :o ) annons bilden bla.

hon var redabn sadlad när vi kom och ryttaren var inte där då hon var på student middag eller något..?

jag fick leda henne till ridhuset och jag kunde knappt gå XD
sen hoppade louise upp och hon tyckte att Eileen som hästen hetta var ganska så seg o så.. men sen gick jag och hämtade hennes sporrar och då gick hon fram c: Louise trodde inte att hon förstod vad hon menade för ellie bara gick och stretade och så .. fattade ingenting av louise hjälper :p

sen hoppade jag upp och det kändes så konstigt! för det första kändes hon jätte stor för att jag endast ridit kelly och sen var hon ju inte presis som en ridskole häst ..




---                                                            ... ett tag gick..                                         ----



sen åkte vi och kollade på en annan häst på öland och först hittade vi inte dit.. xD Looyd hetta han och när vi kom till stallet vsr han där i gången och kollade med stora ögan poå oss.. jag klappade han jätte mycket och sen börgade alice som ägaren hette rida c: han var skit fin och så.. :/
sen hoppade Louise upp och red lite mer dressyr och vädret var stekande hätt!:o
sen hoppade jag upp och det gick skit segt.. han gick jätte fult och jag kände att det var so imberising!!!!! :o
jag kunde inte fatta galopp på han och det gick flera varv innan han gjorde det XD
jag hoppade ett hinder på typ 60 cm sen var han för trott och svettig för att ridas mer :p

HAHAHAHA!!

 HAHA




efter en stund bestämde vi oss för Looyd och vi tänkte köpa han så snart som möjligt! vi bestämde med ägaren att vi skulle träffas på super helgen på udden då han skulle tävla dressyr där. jag gick runt och kollade på hoppningen i typ en timma sen när det nästan var dags för Looyds klass mötte jag pappa och jag var jätte glad:D
då sa pappa det jag absolut inte ville höra.. han ba -carolina dom sålde Looyd igår till ngn familj i göteborg.. :c
FATTA VAD LEDSEN JAG BLEV!! :O
när det var hans tur kollade vi endå och han kom sist. jag tror det var för att alice inte kunde tänka klart eftersom han skulle åka till göteborg direkt sen..

när jag varit hemma i ca en vecka börgade jag tänka lite mer och kom fram till att det var bra det som hänt! jag passade ju inte med Looyd alls?! jag kunde ju inte ens fatta galopp och han var inte alls den typen av häst för mig? jag är den typen som är lite lagom vild i stallet och är väldigt envis och retslig c: det var ju inte Looyd? han var ju lungn och fin..? c:


 HAHAHA



---------------------... ett tag gick och vi letade mer och mer intensivt efter en häst till mig :D..--------------------


berättede jag hur mycket ellie skulle kosta? ne det ska jag inte berätte men jag kan säga att det var mer än vad man kan ha råd med.. ;)

pappa skickade ett mejl till ellies ägare och sa att vi var interisserade om hon bara kunde bli lite billigare..
det var som ett teckan på att elllie SKULLE bli min! :D hon skrev att ellie hade blivit lite halt för en olycka i hagen ,men nu var helt frisk men dock inte igång. så billigare :D:D:D!! :D:D

vi slog till ditekt och några dagar senare var hon på bätteropp :D whoooho! :D



--------------------------------------------.....................................---------------------------------------

fortsättning på 2011 kommer inom kort :)

hoppas ni läste allt!

kram carro c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0